Stora Enso uudistuu

Stora Enso haluaa kyseenalaistaa vanhoja toimintoja ja uudistua. Uusi missio on kiteytetty sanaan ”rethink”.


”Maailma meidän ympärillämme on jo muuttunut ja muuttuu edelleen kiihtyvällä vauhdilla. Kaikki intressiryhmämme ovat miettimässä maailmaa uudestaan – kuluttajat eli varsinaiset asiakkaamme, media ja kansalaisjärjestöt, poliittiset päättäjät, sijoittajamme sekä oma henkilökuntamme,” aloitti Stora Enson toimitusjohtaja Jouko Karvinen Stora Enson ensimmäisen vuosineljänneksen tulosjulkistuksensa 20. päivänä huhtikuuta.

– Pitää uskaltaa kyseenalaistaa, mitä on tehty ennen. Yritysfilosofian muutos on tarpeen. Mitään ei tehdä enää sen vuoksi, että aiemmin niin on tehty.

”Mitä siis pitää pohtia ja kyseenalaistaa,” kysyi Jouko Karvinen. Vastaus kuului:” Liiketoimintaa sekä innovatiivisuutta asiakaspalvelussa, prosesseissa ja materiaaleissa sekä ennen kaikkea sitä, miten tulevaisuus tulee muuttumaan.”

Oivaa tukea Stora Enson uudistumishankkeille antoi sopivasti myös yhtiön alkuvuoden tuloskehitys. Liikevaihto nousi 19 prosenttia, liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä hieman yli kaksinkertaistui ja nettovelka laski edelleen.

”Liikevaihdon nousu ei johtunut missään nimessä siitä, että markkinat olisivat lähteneet yhtäkkiä kasvamaan, eikä edes siitä, että volyymimme olisivat lähteneet kasvamaan. Kaikki johtui siitä, että hinnoittelumme ja tuotetarjontamme paranivat merkittävästi,” totesi Jouko Karvinen.

Uusimmat