Marcus Bergström katsoo hymyillen kohti kameraa.

Pulpaper uudistuu: keskiössä tehokkuus ja kohtaamiset

Tapahtuman järjestäjätahot ovat käyneet keskusteluja syksyn aikana alan yritysten kanssa ja päätyneet aivan uudenlaiseen konseptiin, joka palvelee entistä paremmin sekä yrityksiä että alan ammattilaisia.

”On hienoa, että PulPaper kulkee ammattitapahtumien kehityksen kärjessä. Tästä saamme kiittää pääyhteistyökumppaniamme Puunjalostusinsinöörit ry:tä sekä erityisesti alan yrityksiä ja heidän panostustaan kehitystyöhön. Yhdessä olemme kehittäneet tapahtuman, jossa kohtaamiset ovat keskiössä. Uusi konsepti on kustannustehokas, helppo ja siinä on otettu huomioon myös kestävä kehitys ja vastuullisuus. Tapahtuman kehittäminen etenee nyt nopeaa vauhtia ja uudesta tapahtumasta päästään kertomaan lisää keväällä, jolloin osastovarauksia voi alkaa tekemään”, kertoo liiketoimintapäällikkö Marcus Bergström Helsingin Messukeskuksesta.  

Tehokkaampi, kestävämpi, demokraattinen ja ketterä tapahtumakonsepti

Osastot standardisoidaan ja yrityksille tehdään valmiita osastoratkaisuja erilaisiin tarpeisiin. Osastot rakennetaan täysin kierrätettävistä rakenteista ja sekä valaistukseen että kokonaisilmeeseen kiinnitetään erityistä huomiota. Uudenlainen osastojen sijoittaminen tapahtuma-alueelle tarjoaa isoille ja pienille yrityksille samanarvoisia paikkoja. Yrityksille tarjotaan mahdollisuuksia näkyä myös muualla tapahtuma-alueella. Osallistuminen on yrityksille kustannustehokasta, kestävää ja helppoa.

Uudistunut ohjelma ja sosiaaliset tilaisuudet

Näyttelyosuus lyhenee kahteen päivään, ja tieteellisille konferensseille on tapahtumassa kokonaan oma päivänsä. Näyttelyn keskiössä on ohjelmalava ja kaikki tapahtuu näyttelyn aikana samassa tilassa. Yritysten osastojen ulkopuolella on moninaisia verkostoitumispaikkoja, joissa yritykset voivat kohdata asiakkaitaan erilaisten teemojen ympärillä. Tapahtumasta tehdään moderni, viihtyisä ja rento kohtaamispaikka, jossa on helppo verkostoitua ja tehdä kauppaa. Iltatilaisuudet uudistetaan ja niissä panostetaan laadukkaaseen ohjelmaan ja ensiluokkaiseen palvelutasoon.  

PulPaper-brändin ja markkinoinnin uudistaminen

Tapahtuman markkinointistrategia, brändi ja ilme uudistetaan moderniksi unohtamatta PulPaperin nykyistä vahvaa brändiasemaa. Uudistetusta ilmeestä viestitään keväällä 2023. Tapahtumassa tuodaan esille metsäpohjaisen biotalouden perinteisten tuotteiden lisäksi myös uudet innovatiiviset biotuotteet muun muassa puupohjaiset tekstiilit ja biokemikaalit. Start-up-yritykset ovat entistä näkyvämmin esillä ja tapahtuma solmii uudenlaisia kumppanuuksia.

Helsingin Messukeskus järjestää PulPaper-tapahtuman yhteistyössä Puunjalostusinsinöörit ry:n kanssa.

Teksti: Teija Armanto
Kuva: Petri Mast

Uusimmat